Sebapoznávanie a nedorozumenia medzi deťmi

  • 24.05.2018 15:32

    Chyby patria k životu ako dôležité učebné lekcie aj vo vzťahoch

    Z veľkej prestávky pribehli traja chlapci nahnevaní na seba a samozrejme deti, ktoré situáciu medzi nimi videli, držali stranu len niektorému z nich.Upokojila som situáciu a začala som rozprávať: Nedorozumenie je ako strana v zošite popísaná slovami, ktoré môžu byť bez chýb alebo slovami, ktoré...

  • 24.08.2016 17:10

    Správny rebel

    Jedného dňa sme s deťmi začali celkom zaujímavý rozhovor o vnútornej sile a odvahe. Vrátili sme sa k myšlienkam o odvahe a vnútornej sile, pretože deti učím, že kto ubližuje, nie je silný, ovláda ho vlastný hnev a pohnútky, kvôli ktorým ubližuje druhým, aby ich oslabil...

  • 06.06.2016 16:34

    Myšlienky, ktoré nám pomáhali pri rozvíjaní spolupráce v kolektíve pri zmierňovaní ubližovania v akejkoľvek forme

     Ak sa ukrývaš vonku v úkryte, máš strach. Ak z neho vyjdeš, prekonávaš strach a učíš sa odvahe. Ak sa ukrývaš vo svojom vnútornom úkryte a nedokážeš priznať pocit, názor, chybu či pravdu, ešte si svoj strach neprekonal. Ak vystúpiš „slovne“ zo svojho vnútorného úkrytu,...

  • 16.05.2016 14:24

    Spolupráca detí v kolektíve pri impulzivite

    Impulzívne deti reagujú impulzívne a nepredvídateľne. Majú lepšie dni, kedy zvládajú vzťahy ľahšie a horšie dni, kedy zvládajú vzťahy s veľkým sebazaprením prípadne slabším sebaovládaním, kedy môžu aj ublížiť. Korigovať správanie, znamená zapojiť aj kolektív, ktorý musí logicky...

  • 14.05.2016 10:05

    Presadzovanie sa a vzájomné pochopenie sa

    Vďaka tomu, že súťaživosť je dosť podstatnou zložkou našej spoločnosti je pravdou to, že pri deťoch, ktoré majú silnejšie tendencie presadzovať svoju osobnosť, sa objaví menšia snaha komunikovať  o tom, ak  ublížia. Ide o deti, ktoré maj aj vodcovské tendencie, takže majú za sebou aj...

  • 22.03.2016 17:16

    Potreba vzorov, potreba dohôd, potreba komunikácie

    Jedného dňa sme riešili sme bojovnosť dvoch impulzívnych dievčatiek, ktoré medzi sebou rady bojovali a súperili dokonca aj o iné priateľstva a do kolektívu prinášali nepohodu.. Čo sme si museli vysvetliť? „ Vaše správanie vysiľuje vás, pretože neustále bojujete spolu a  znechucuje ostatné...

  • 12.03.2016 08:59

    Komunikácia a spolupráca

    Hyperaktívne deti sú neposedné, skáču do reči, konajú bez rozmyslenia, neodhadnú mieru  a tieto ich vlastnosti sa stávajú objektom súdenia, napomínania, karhania a trestov. Myslím si, že sa dá vycítiť, kedy dieťa je sociálne „neohrabané“, kedy  robí určité veci naschvál a kedy...

  • 07.01.2016 21:07

    Ovládnutie hnevu

    Nechávať deti samotné v emocionálnych chvíľach znamená dovoliť ničivej sile ich emócií, aby poškodzovala ich vzťahy, ich vlastné sebahodnotenie a v budúcnosti začnú deti a neskôr aj ako dospelí emócionálne konanie (aroganciu, iróniu, klamanie, vyhýbanie sa úprimnosti, chlad atď) používať ako...

  • 07.01.2016 21:01

    Obviňovanie a hľadanie efektívnej komunikácie

    Impulzívni chlapci používajú v emócii niekedy päste ako zbrane, impulzívne dievčatká zasa svoje slová.  Cez prestávku som odrazu počula, ako sa v jednom kabinete dievčatká obviňovali zo všetkého možného. Keď už to vyzeralo divoko, šla som im na pomoc v ich komunikácii - premeniť...

  • 07.01.2016 20:59

    Priznanie chyby nie je len odvahou

    Jeden chlapček v období pred letnými prázdninami citlivo zobral od detí provokovanie kvôli svojim známkam, pričom nešlo o zlé známky. Šlo o porovnávanie sa kvôli jednotkám a dvojkám. Deti tvrdili, že ho neprovokovali a v ňom narastal hnev.Tak som začala s nimi komunikovať. Nezakladám si na...

1 | 2 >>

Kontakt

Sebapoznanie a deti

© 2016 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode