Úvahy nielen pre deti

  • 05.03.2016 12:12

    Musia sa ľudia len báť, aby boli lepšími?

    Dievčatká v škole priniesli do zborovne papier s menami spolužiakov a navrhnutím bodovacieho systému pri hádkach. Bitky sa nám podarili na škole úspešne zvládnuť, uhádané jazýčky dievčat  a ich prudké temperamenty stále korigujeme. Spýtala som sa ich, prečo bodovať hádky....

  • 20.02.2016 15:08

    Dohovorte mu/jej!

    Vždy sa zamýšľam nad touto vetou, ktorú môže adresovať učiteľ rodičovi, alebo na základe sťažností detí aj rodič rodičovi. Ak nepomáhame v škole  kolektívu detí  aj po ich emocionálnej stránke,  ignorujeme ich osobnostný rast, ktorý sa deje po celý život všetkých ľudí. Ak...

  • 03.02.2016 21:04

    Dobro v našom svete

    V školskom klube som sedela v kruhu s deťmi a jeden dosť impulzívny chlapček mi položil zvláštnu otázku: "Čo je vôbec na tomto svete dobré?" Pozrela som sa do očiek tohto impulzívneho dieťaťa a uvedomila som si, že tieto osobné myšlienky a úvahy neostávajú ukryté pred tým, kto sa o deti úprimne...

  • 22.01.2016 20:23

    Prečo deti klamú?

    Keď im vsugerujeme to, že zlyhávajú a sklamali nás,... keď musia byť dokonalé,... keď sa nás boja a napriek všetkým týmto negatívnym pocitom nás potrebujú mať pri sebe - rodičov aj učiteľov. Ide o sebaochranný a sebaobranný mechanizmus. V podstate sa tento mechanizmus deje pri dospelom, ktorý...

  • 16.01.2016 22:46

    Existuje sloboda?

    Objavila som úžasnú knihu „Sloboda učiť sa“ , ktorú napísali Carl R. Rogers a H. Jerome Freiberg. Čo je to sloboda a či je možná, keď opakovane a opakovane žijeme v spoločnostiach, ktoré sa pokúšajú riadiť ľudí bez ohľadu na to, ako toto riadenie vníma a prežíva jednotlivec. Podľa tejto myšlienky...

  • 16.01.2016 09:22

    Čo ma naučilo moje impulzívne dieťa...

    Keď bol syn maličký a skladal z lega rôzne predmety, jeden z nich pomenoval: „Kokuník!“ Potreboval odo mňa odozvu prostredníctvom pochopenia a spätnej väzby v podobe správne vysloveného slova. Nerozumela som mu, pomenúvala som ten pre mňa neznámy predmet rôznymi slovami a on  sa veľmi...

  • 12.01.2016 21:39

    Impulzívnym a hyperaktívnym deťom pri sebaovládaní treba pomáhať (učiteľ, rodič, spolužiaci)

    Impulzívnych či hyperaktívnych detí pribúda, ich správanie je náročné pre rodičov a učiteľov. Trestať ich a vyčítať im ich správanie je nedostačujúce. ČO PRE MŇA ZNAMENÁ RODIČ V SPOLUPRÁCI PRI IMPULZÍVNOM ČI HYPERAKTÍVNOM DIEŤATI? Má svoju dôstojnosť. Ak ho aj v minulosti trápilo autoritatívne...

  • 12.01.2016 21:34

    Pomôžu impulzívnym deťom len návody od odborníkov?

      Hyperaktívne deti nás svojou emocionánosťou impulzívnosťou či temperamentom nútia, aby sme sa plne na ne sústredili. Sme generácia, ktorá bola a je zameraná najmä na racionalitu a na školách najmä na odovzdávanie racionálne podložených vedomostí. Tieto deti sú naším životabudičom, pretože...

  • 09.01.2016 18:22

    Ktoré úvahy môžu pomôcť deťom pri práci s emóciou HNEV

    Ovládanie hnevu a učiť ho zvládať deti nie je jednoduché a obsahuje veľa krokov. Do škôl prichádzajú hyperaktívne deti, ktorých problémom okrem vnútorného nepokoja je aj impulzivita a emocionalita. Je fajn, ak sa pripravujú pre ne rôzne aktivity a metódy, ktoré ich "akčne" vťahujú do vyučovania,...

  • 07.01.2016 21:58

    Je dôležité mať vo vzťahoch vždy pravdu?

    Ak bojujeme za "svoje pravdy", sme ako na pomyselných miskových váhach s jazýčkami, ktoré naznačujú, kedy sú odvážené veci či vyjadrené pravdy v rovnováhe. Ak bojujeme o "svoju pravdu", snažíme sa byť na pomyselnej miskovej váhe vyššie a toho druhého na jeho miskovej váhe preválcovať "svojou...

<< 1 | 2 | 3 >>

Kontakt

Sebapoznanie a deti

© 2016 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode