Archív článkov

  • 13.01.2016 17:57

    Láska, vnímanie a porozumenie - Citáty

    Kto chápe, miluje, všíma si i vidí. Čím väčšie poznanie, tým väčšia láska. Erich Fromm Zdroj obrázka: Pixabay

  • 12.01.2016 21:39

    Impulzívnym a hyperaktívnym deťom pri sebaovládaní treba pomáhať (učiteľ, rodič, spolužiaci)

    Impulzívnych či hyperaktívnych detí pribúda, ich správanie je náročné pre rodičov a učiteľov. Trestať ich a vyčítať im ich správanie je nedostačujúce. ČO PRE MŇA ZNAMENÁ RODIČ V SPOLUPRÁCI PRI IMPULZÍVNOM ČI HYPERAKTÍVNOM DIEŤATI? Má svoju dôstojnosť. Ak ho aj v minulosti trápilo autoritatívne...

  • 12.01.2016 21:34

    Pomôžu impulzívnym deťom len návody od odborníkov?

      Hyperaktívne deti nás svojou emocionánosťou impulzívnosťou či temperamentom nútia, aby sme sa plne na ne sústredili. Sme generácia, ktorá bola a je zameraná najmä na racionalitu a na školách najmä na odovzdávanie racionálne podložených vedomostí. Tieto deti sú naším životabudičom, pretože...

  • 09.01.2016 18:22

    Ktoré úvahy môžu pomôcť deťom pri práci s emóciou HNEV

    Ovládanie hnevu a učiť ho zvládať deti nie je jednoduché a obsahuje veľa krokov. Do škôl prichádzajú hyperaktívne deti, ktorých problémom okrem vnútorného nepokoja je aj impulzivita a emocionalita. Je fajn, ak sa pripravujú pre ne rôzne aktivity a metódy, ktoré ich "akčne" vťahujú do vyučovania,...

  • 09.01.2016 09:36

    Kontakt so svojou vnútornou podstatou - Citáty

      Naučiť dieťa žiť v kontakte so svojou vnútornou podstatou a sebou samým znamená naučiť ho žiť v súlade so svojimi pocitmi, potrebami, myšlienkami a schopnosťami. Zdroj obrázka: Pixabay  

  • 07.01.2016 22:23

    Prečo treba pracovať na sebapoznávaní a vzťahoch detí aj v škole a aktivity k rozprávkam "Škriatkovia pomáhajú deťom"

    Deti prichádzajú do školy nielen kvôli vedomostiam, ale získavajú v nej aj sociálne zručnosti. Učiteľ v tom môže zohrať veľmi dôležitú úlohu nielen svojím vzorom ale aj vedomosťami, ktoré pomáhajú dieťaťu zorientovať sa vo svojich pocitoch, v pochopení následkov svojho správania a v logickom...

  • 07.01.2016 22:21

    Moje vyznanie deťom

    Učiteľská práca ma naučila, že nie som učiteľom preto, aby som deti hodnotila a triedila podľa známok alebo ich správania. Som učiteľom najmä preto, aby som deti inšpirovala a deťom dávala najavo, že ich na tejto krásnej ceste objavovania sveta vediem za ruku. Každé jedno dieťa, ktoré stretnem,...

  • 07.01.2016 22:19

    Komunikácia s hyperaktívnymi deťmi

    Dôležité je stať sa natoľko sebaistým, že sa zameriame najmä na nich a budú nás zaujímať ako jedinečné osobnosti so svojím prežívaním, názormi, skúsenosťami, záujmami. Je treba v nich nevidieť človeka, ktorý má byť podľa našich či iných predstáv. Je treba v nich vidieť toho, kým v skutočnosti sú....

  • 07.01.2016 22:18

    Potreba rozvíjania emocionánej inteligencie v školách

    O emocionálnej inteligencii sa v dnešnej dobe stále viac hovorí na verejnosti či vo firmách pri prijímaní zamestnancov. Nie racionálna inteligencia ( IQ ), ale emocionálna inteligencia ( EQ ) sa vraj stáva rozhodujúca, ako je schopný človek v živote uspieť. Napriek tomu, len málo pozornosti sa v...

  • 07.01.2016 22:16

    Potreba integrity a autentickosti

    Žiť v kontakte so svojou vnútornou podstatou a samým sebou znamená žiť v súlade so svojimi pocitmi, potrebami, myšlienkami a schopnosťami. Ak žije človek v kontakte so sebou, vníma seba, vníma druhých. Je empatický. Ak žije človek v súlade so sebou, je otvorený k sebe a otvorený k ostatným. Je...

Záznamy: 41 - 50 zo 73
<< 3 | 4 | 5 | 6 | 7 >>

Kontakt

Sebapoznanie a deti

© 2016 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web zdarma!Webnode