Archív článkov
-
13.01.2016 17:57
Láska, vnímanie a porozumenie - Citáty
Kto chápe, miluje, všíma si i vidí. Čím väčšie poznanie, tým väčšia láska. Erich Fromm Zdroj obrázka: Pixabay
-
12.01.2016 21:39
Impulzívnym a hyperaktívnym deťom pri sebaovládaní treba pomáhať (učiteľ, rodič, spolužiaci)
Impulzívnych či hyperaktívnych detí pribúda, ich správanie je náročné pre rodičov a učiteľov. Trestať ich a vyčítať im ich správanie je nedostačujúce. ČO PRE MŇA ZNAMENÁ RODIČ V SPOLUPRÁCI PRI IMPULZÍVNOM ČI HYPERAKTÍVNOM DIEŤATI? Má svoju dôstojnosť. Ak ho aj v minulosti trápilo autoritatívne...
-
12.01.2016 21:34
Pomôžu impulzívnym deťom len návody od odborníkov?
Hyperaktívne deti nás svojou emocionánosťou impulzívnosťou či temperamentom nútia, aby sme sa plne na ne sústredili. Sme generácia, ktorá bola a je zameraná najmä na racionalitu a na školách najmä na odovzdávanie racionálne podložených vedomostí. Tieto deti sú naším životabudičom, pretože...
-
09.01.2016 18:22
Ktoré úvahy môžu pomôcť deťom pri práci s emóciou HNEV
Ovládanie hnevu a učiť ho zvládať deti nie je jednoduché a obsahuje veľa krokov. Do škôl prichádzajú hyperaktívne deti, ktorých problémom okrem vnútorného nepokoja je aj impulzivita a emocionalita. Je fajn, ak sa pripravujú pre ne rôzne aktivity a metódy, ktoré ich "akčne" vťahujú do vyučovania,...
-
09.01.2016 09:36
Kontakt so svojou vnútornou podstatou - Citáty
Naučiť dieťa žiť v kontakte so svojou vnútornou podstatou a sebou samým znamená naučiť ho žiť v súlade so svojimi pocitmi, potrebami, myšlienkami a schopnosťami. Zdroj obrázka: Pixabay
-
07.01.2016 22:23
Prečo treba pracovať na sebapoznávaní a vzťahoch detí aj v škole a aktivity k rozprávkam "Škriatkovia pomáhajú deťom"
Deti prichádzajú do školy nielen kvôli vedomostiam, ale získavajú v nej aj sociálne zručnosti. Učiteľ v tom môže zohrať veľmi dôležitú úlohu nielen svojím vzorom ale aj vedomosťami, ktoré pomáhajú dieťaťu zorientovať sa vo svojich pocitoch, v pochopení následkov svojho správania a v logickom...
-
07.01.2016 22:21
Moje vyznanie deťom
Učiteľská práca ma naučila, že nie som učiteľom preto, aby som deti hodnotila a triedila podľa známok alebo ich správania. Som učiteľom najmä preto, aby som deti inšpirovala a deťom dávala najavo, že ich na tejto krásnej ceste objavovania sveta vediem za ruku. Každé jedno dieťa, ktoré stretnem,...
-
07.01.2016 22:19
Komunikácia s hyperaktívnymi deťmi
Dôležité je stať sa natoľko sebaistým, že sa zameriame najmä na nich a budú nás zaujímať ako jedinečné osobnosti so svojím prežívaním, názormi, skúsenosťami, záujmami. Je treba v nich nevidieť človeka, ktorý má byť podľa našich či iných predstáv. Je treba v nich vidieť toho, kým v skutočnosti sú....
-
07.01.2016 22:18
Potreba rozvíjania emocionánej inteligencie v školách
O emocionálnej inteligencii sa v dnešnej dobe stále viac hovorí na verejnosti či vo firmách pri prijímaní zamestnancov. Nie racionálna inteligencia ( IQ ), ale emocionálna inteligencia ( EQ ) sa vraj stáva rozhodujúca, ako je schopný človek v živote uspieť. Napriek tomu, len málo pozornosti sa v...
-
07.01.2016 22:16
Potreba integrity a autentickosti
Žiť v kontakte so svojou vnútornou podstatou a samým sebou znamená žiť v súlade so svojimi pocitmi, potrebami, myšlienkami a schopnosťami. Ak žije človek v kontakte so sebou, vníma seba, vníma druhých. Je empatický. Ak žije človek v súlade so sebou, je otvorený k sebe a otvorený k ostatným. Je...