Archív článkov

  • 16.01.2016 23:17

    Využitie metódy OPORA

     Často jednáme na základe strachu, od ktorého je len malý krok k hnevu ako sebaobrannej reakcii. Ak ich vnímame a sme schopní ich prijať s porozumením, je tam krok k rešpektujúcemu prístupu. Stačí, keď si uvedomíme, že strach z nedôvery a takto vytvorený hnev nás blokuje v rozvíjaní hodnotných...

  • 16.01.2016 23:15

    Hyperaktívne deti a my

    Tieto deti veľmi zle reagujú na tlak vo vzťahoch. Tlak môže byť v podobe odsudzovania, obviňovania, známok alebo necitlivého konania. Samy o sebe sú veľmi precitlivené a ak sa na ne tlačí, cítia sa ešte viac zatlačené na miesto, kde sa im ťažko nadychuje a majú potrebu „kopať okolo seba“. Treba pri...

  • 16.01.2016 23:14

    Vyznanie pre deti

    Učiteľská práca ma naučila, že nie som učiteľom preto, aby som deti hodnotila a triedila podľa známok alebo ich správania. Som učiteľom najmä preto, aby som deti inšpirovala a deťom dávala najavo, že ich na tejto krásnej ceste objavovania sveta vediem za ruku. Každé jedno dieťa, ktoré stretnem,...

  • 16.01.2016 23:13

    Rodičia a učitelia

    Som učiteľka a zároveň rodič, a preto sa ma táto téma citlivo dotýka. Všimla som si jednu zaujímavú vec. Ak sa na internete objaví článok, v ktorom sa poukazuje na chyby u rodičov, je veľmi zdieľaný zo strany niektorých učiteľov. V diskusiách sa nedajú prehliadnuť ich namierené prsty a kritické a...

  • 16.01.2016 23:11

    Emocionálna inteligencia a školy

    Súčasná generácia detí má mnoho citových problémov ako osamelosť, depresie, rebélia, závislosti a pod. Citovú výchovu ponechávame náhode, čo má katastrofálne následky. Samozrejme, že dieťa najprv preberá vzor správania z rodiny, potom však prechádza do školy, kde je v kolektíve, v ktorom zažíva...

  • 16.01.2016 23:09

    Nevychované a drzé deti

    V jednej internetovej diskusii priznali mamičky, že pred narodením vlastného dieťaťa odsudzovali určité správania u detí. Keď však po narodení svojich detí začali vidieť prejavy, ktoré ešte nedávno samy odsudzovali, bolo to pre ne veľmi frustrujúce. Zhodli sa, že môžu mať čo najväčšiu snahu, vždy...

  • 16.01.2016 23:04

    Ovládanie emócií pri výchove

    Nemohla som logicky svoje dieťa zvládnuť, pretože som nezvládala svoje emócie neistoty a hnevu. Najprv som musela spracovať vlastný strach v podobe neistoty pri jeho zlostných reakciách, obáv z názorov ostatných ľudí a vystrašenosti z jeho...

  • 16.01.2016 22:46

    Existuje sloboda?

    Objavila som úžasnú knihu „Sloboda učiť sa“ , ktorú napísali Carl R. Rogers a H. Jerome Freiberg. Čo je to sloboda a či je možná, keď opakovane a opakovane žijeme v spoločnostiach, ktoré sa pokúšajú riadiť ľudí bez ohľadu na to, ako toto riadenie vníma a prežíva jednotlivec. Podľa tejto myšlienky...

  • 16.01.2016 22:29

    Existuje sloboda?

    Prípady ľudí z minulosti však dokazujú, že existovali vždy a v každom systéme ľudia, ktorí sa podmienkam spoločnosti nedokázali prispôsobiť . Za ich postojom stála vnútorná sloboda, ktorá sa prejavovala kritickým myslením, za ktorým nasledovali verejné kritické myšlienky, vzbury a takisto aj...

  • 16.01.2016 09:22

    Čo ma naučilo moje impulzívne dieťa...

    Keď bol syn maličký a skladal z lega rôzne predmety, jeden z nich pomenoval: „Kokuník!“ Potreboval odo mňa odozvu prostredníctvom pochopenia a spätnej väzby v podobe správne vysloveného slova. Nerozumela som mu, pomenúvala som ten pre mňa neznámy predmet rôznymi slovami a on  sa veľmi...

Záznamy: 31 - 40 zo 73
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>

Kontakt

Sebapoznanie a deti

© 2016 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode