Archív článkov

  • 22.03.2016 17:16

    Potreba vzorov, potreba dohôd, potreba komunikácie

    Jedného dňa sme riešili sme bojovnosť dvoch impulzívnych dievčatiek, ktoré medzi sebou rady bojovali a súperili dokonca aj o iné priateľstva a do kolektívu prinášali nepohodu.. Čo sme si museli vysvetliť? „ Vaše správanie vysiľuje vás, pretože neustále bojujete spolu a  znechucuje ostatné...

  • 12.03.2016 08:59

    Komunikácia a spolupráca

    Hyperaktívne deti sú neposedné, skáču do reči, konajú bez rozmyslenia, neodhadnú mieru  a tieto ich vlastnosti sa stávajú objektom súdenia, napomínania, karhania a trestov. Myslím si, že sa dá vycítiť, kedy dieťa je sociálne „neohrabané“, kedy  robí určité veci naschvál a kedy...

  • 05.03.2016 12:12

    Musia sa ľudia len báť, aby boli lepšími?

    Dievčatká v škole priniesli do zborovne papier s menami spolužiakov a navrhnutím bodovacieho systému pri hádkach. Bitky sa nám podarili na škole úspešne zvládnuť, uhádané jazýčky dievčat  a ich prudké temperamenty stále korigujeme. Spýtala som sa ich, prečo bodovať hádky....

  • 20.02.2016 15:08

    Dohovorte mu/jej!

    Vždy sa zamýšľam nad touto vetou, ktorú môže adresovať učiteľ rodičovi, alebo na základe sťažností detí aj rodič rodičovi. Ak nepomáhame v škole  kolektívu detí  aj po ich emocionálnej stránke,  ignorujeme ich osobnostný rast, ktorý sa deje po celý život všetkých ľudí. Ak...

  • 03.02.2016 21:04

    Dobro v našom svete

    V školskom klube som sedela v kruhu s deťmi a jeden dosť impulzívny chlapček mi položil zvláštnu otázku: "Čo je vôbec na tomto svete dobré?" Pozrela som sa do očiek tohto impulzívneho dieťaťa a uvedomila som si, že tieto osobné myšlienky a úvahy neostávajú ukryté pred tým, kto sa o deti úprimne...

  • 22.01.2016 20:23

    Prečo deti klamú?

    Keď im vsugerujeme to, že zlyhávajú a sklamali nás,... keď musia byť dokonalé,... keď sa nás boja a napriek všetkým týmto negatívnym pocitom nás potrebujú mať pri sebe - rodičov aj učiteľov. Ide o sebaochranný a sebaobranný mechanizmus. V podstate sa tento mechanizmus deje pri dospelom, ktorý...

  • 17.01.2016 16:17

    Bezpečné prostredie v škole - Citáty

    Práca na vzťahoch v škole je podobná ako práca na pevných základoch pre dom.Čím pevnejšie sú základy, tým bezpečnejší je dom.Čím viac obsahujú vzťahy v škole vzájomného porozumenia, blízkosti a otvorenosti, tým bezpečnejšia a radostnejšia atmosféra je v škole pri prijímaní vedomostí. Zdroj...

  • 16.01.2016 23:33

    Vzťahy medzi deťmi v škole

    Deti prichádzajú do školy nielen kvôli vedomostiam, ale získavajú v nej aj sociálne zručnosti. Učiteľ v tom môže zohrať veľmi dôležitú úlohu nielen svojím vzorom ale aj vedomosťami, ktoré pomáhajú dieťaťu zorientovať sa vo svojich pocitoch, v pochopení následkov svojho správania a v logickom...

  • 16.01.2016 23:21

    Obviňovanie

    Všimla som si, že články, ktoré sa venujú citlivým témam, majú veľa lajkov a súhlasných či nesúhlasných komentárov. Je dobré, že vyvolávajú diskusiu, pretože vďaka diskusiám je každému umožnená možnosť vyjadriť sa a vysvetliť svoj názor, a tak majú možnosť ostatní vidieť určitú tému aj v inom...

  • 16.01.2016 23:19

    Sebaúcta a sebaláska

    Existuje niekoľko logických rozdielov medzi človekom so sebaláskou a vyššou sebaúctou a medzi človekom s nízkou sebaláskou a nízkou sebaúctou.   eduworld.sk/cd/darina-vranova/915/nasa-sebaucta-a-sebalaska

Záznamy: 21 - 30 zo 73
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Kontakt

Sebapoznanie a deti

© 2016 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode