Archív článkov
-
11.06.2016 13:22
Spratkovia či obete našej spoločnosti?
Moje dieťa bolo často súdené. Vnímalo skutočnosť, ako je jeho impulzívny temperament prijímaný s odporom, a tak si vytvorilo pre seba presvedčenie, že je na tomto svete nevítaným a že dospelým ľuďom nezáleží na tom, ako sa cíti, a preto im nezáleží ani na ňom samotnom. Veľmi...
-
06.06.2016 16:34
Myšlienky, ktoré nám pomáhali pri rozvíjaní spolupráce v kolektíve pri zmierňovaní ubližovania v akejkoľvek forme
Ak sa ukrývaš vonku v úkryte, máš strach. Ak z neho vyjdeš, prekonávaš strach a učíš sa odvahe. Ak sa ukrývaš vo svojom vnútornom úkryte a nedokážeš priznať pocit, názor, chybu či pravdu, ešte si svoj strach neprekonal. Ak vystúpiš „slovne“ zo svojho vnútorného úkrytu,...
-
05.06.2016 10:00
Pomáhajme si vzájomne búrať svoje múry
Pre veľa rodičov ich výchovné pôsobenie na deti nemusí byť od začiatku priamočiare a jasné, pretože ich zakaľujú názory iných alebo dobre mienené rady. Aj keď rodič intuitívne pozná správny smer svojho pôsobenia na svoje dieťa, vďaka tlaku od ostatných zneistie, prispôsobí sa...
-
22.05.2016 13:09
Otvorenosť k sebe a ako nás budia súčasné deti
Súčasné impulzívne deti sú ako budíček pre našu dosť racionálne ladenú spoločnosť. Čo vlastne spôsobuje preferovanie rozumu nad pocitmi? Človek racionálne ladený a so snahou vidieť všetko racionálne uzavrie svoje pocity, silou vôle sa ich snaží potlačiť a nevyjadrovať, aby nepôsobil...
-
16.05.2016 14:24
Spolupráca detí v kolektíve pri impulzivite
Impulzívne deti reagujú impulzívne a nepredvídateľne. Majú lepšie dni, kedy zvládajú vzťahy ľahšie a horšie dni, kedy zvládajú vzťahy s veľkým sebazaprením prípadne slabším sebaovládaním, kedy môžu aj ublížiť. Korigovať správanie, znamená zapojiť aj kolektív, ktorý musí logicky...
-
14.05.2016 10:05
Presadzovanie sa a vzájomné pochopenie sa
Vďaka tomu, že súťaživosť je dosť podstatnou zložkou našej spoločnosti je pravdou to, že pri deťoch, ktoré majú silnejšie tendencie presadzovať svoju osobnosť, sa objaví menšia snaha komunikovať o tom, ak ublížia. Ide o deti, ktoré maj aj vodcovské tendencie, takže majú za sebou aj...
-
04.05.2016 16:41
Báseň pre mamičku do neba
Na niektorých hodinách slovenského jazyka a literatúry sme sa spoločne s deťmi učili tvoriť básne. Pri postupe ich vytvárania sme si pomáhali knihou "Tvorivé písanie s prvkami tvorivej dramatiky riadené potrebami detí" od autorky Aleksandra Vranić (www.atpublishing.sk/?id=547). Túto schopnosť,...
-
04.04.2016 19:16
Chyby sú veľmi dôležitou súčasťou života.
Čo sa týka prísnej autoritatívnej výchovy, vymedzuje človeku hneď na začiatku veľmi zúžený a obmedzený životný priestor ohraničený myšlienkami, ktoré si nosíme v podvedomí typu: „ Čo sa patrí a čo nie, kedy ma odsúdia ľudia a kedy nie, kedy ma prijmú ostatní a kedy...
-
24.03.2016 22:21
Dobré vzťahy v kolektíve detí
Myslím si, že nebude sa dať v škole stále existovať tým, že asistent, psychológ či špeciálny pedagóg pracuje s dieťaťom osamote. Dôležité je vybudovať blízke vzťahy priamo v školskom kolektíve či už v komunitných kruhoch alebo pri rôznych akciách. Spomenula by som...
-
23.03.2016 20:26
Realita a ochrana
Zrejme by som mala na svojej stránke opísať aj prekážky v podobe nedôverčivých slov, s ktorými som sa stretla pri svojom prístupe k deťom okrem tých povzbudzujúcejších a oceňujúcich. Deti z druhého stupňa sa pravidelne zastavujú za nami v školskom klube, aby sa naďalej delili...